مطالعه انجام شده در مدرسه کسب و کار قاضی کمبریج میگوید که افراد در سیستمهای «پرداخت آنچه میخواهید» وقتی بعد از آن پرداخت میکنند، اگر محصول یا خدمات ارزش بالایی داشته باشد، بیشتر پرداخت میکنند.
مدلهای پولی که میخواهید – با موفقیت متفاوت – برای همه چیز از آلبومهای ضبط شده (در رنگین کمان توسط گروه بریتانیایی Radiohead) به وعده های غذایی توسط رستوران های زنجیره ای ایالات متحده Panera Bread.
بنابراین، نهادهای غیرانتفاعی از جمله موزهها یا تئاترهای محلی چگونه باید به چنین ابتکاری برخورد کنند: با درخواست از مردم برای پرداخت یا کمک مالی («سهم – آنچه میخواهید») قبل از دیدن اجرای زنده یا نمایشگاه هنری یا پس از تماشای آن. چنین نمایش یا نصب؟
یک مطالعه جدید در مجله بازاریابی که توسط پروفسور وینسنت مک از دانشکده بازرگانی قاضی کمبریج نوشته شده است، نشان می دهد که پاسخ در این است که یک فرد یا جامعه محلی چقدر برای تئاتر یا سایر پیشنهادها ارزش قائل است – و برای مثال، خانه های نمایش بسیار گرامی، ممکن است با جستجوی پرداخت پس از پرداخت، بهتر عمل کنند. پرده نهایی
مفاهیم برای تئاترها، موزه ها و منابع اطلاعات آنلاین
وینسنت مک، یکی از نویسندگان این مطالعه، پروفسور علوم بازاریابی و تصمیم در مدرسه بازرگانی قاضی کمبریج، می گوید: «این مطالعه ارتباط بین ارزش پیشنهاد و تعهدی را که دریافت کننده احساس می کند، شناسایی می کند، و این بر میزان پرداخت تأثیر می گذارد. این پیامدها به بسیاری از موقعیتها از جمله موزههایی مانند موزه بریتانیا که اسماً رایگان هستند اما به کمکهای مالی متکی هستند و همچنین به منابع اطلاعات آنلاین مانند ویکیپدیا و روزنامه گاردین که از قبل هزینه ای دریافت نمی کنند، اما به دنبال کمک های مالی یا سایر اشکال پرداخت داوطلبانه هستند.»
این مطالعه نشان داد که میزان پولی که افراد تحت سیستم پرداخت هر چه می خواهید ارائه می کنند بسته به زمان تصمیم گیری پرداخت آنها – قبل یا بعد از دریافت کالا یا خدمات مربوطه – متفاوت است. مردم پس از دریافت پیشنهاد، مبلغ بیشتری را نسبت به زمانی که ارزش محصول بالا است، پرداخت میکنند، زیرا «برجستگی» بیشتری برای جنبه تبادل اجتماعی معامله وجود دارد و بنابراین گیرنده تعهد بیشتری نسبت به فروشنده احساس میکند. اما زمانی که ارزش محصول پایین باشد، برعکس اتفاق میافتد: برجستگی بیشتر جنبه تبادل اجتماعی معامله پس از دریافت پیشنهاد، تنها این واقعیت را برجستهتر میکند که مبادله اساسی نیست و منجر به کاهش تعهد و پرداخت کمتر میشود. یافت.
مصرفکنندگان چگونه بهصورت اجتماعی درگیر میشوند
این مطالعه میگوید: «بسیاری از جنبههای زندگی روزمره حول محور دریافت و بازپرداخت داوطلبانه مردم است. «این فعالیتها، که میتوانند به طور گسترده تحت عنوان مبادله اجتماعی قرار گیرند، حوزه اصلی تعاملات اجتماعی بین افراد و سازمانها را نشان میدهند. یک مصرف کننده در یک معامله پرداخت هر چه می خواهید می تواند به عنوان دریافت کننده در یک مبادله اجتماعی دیده شود، زیرا از مصرف کننده خواسته می شود در ازای پیشنهاد بی قید و شرط یک محصول یا خدمات توسط فروشنده، یک پرداخت داوطلبانه در نظر بگیرد.
طیف وسیعی از افکار می تواند در ذهن مصرف کننده در حین توضیح بیشتر در مورد معامله به منظور تعیین میزان پرداخت بگذرد. این افکار می توانند به طور مستقیم با عوامل اجتماعی مرتبط با پرداخت آنچه می خواهید به عنوان یک مبادله اجتماعی مرتبط باشند.
کارت های هدیه آمازون و یک رستوران نپالی
این مطالعه بر اساس آزمایشهایی در یکی از دانشگاههای بریتانیا انجام شد که در آن شرکتکنندگان میتوانستند هر مبلغی را برای کارت هدیه آمازون با ارزش خاصی بپردازند، و همچنین یک آزمایش میدانی در رستورانی در نپال، که توسط مطالعات آنلاین از جمله یک موسسه خیریه پشتیبانی شده است. – زمینه کمک های مالی – که در آن شرکت کنندگان تصمیم گرفتند برای کمک به “تلاش های شجاعانه” صلیب سرخ آمریکا برای کمک به افرادی که تحت تأثیر شرایط اضطراری قرار گرفته اند، چه مقدار برای بلیط قرعه کشی بپردازند.
«یافتههای ما مربوط به کسبوکارهایی است که محصولاتی را با مدل قیمتگذاری ارائه میدهند که دارای پرداخت قویتر از آنچه میخواهید یا، به طور کلی، عنصر پرداخت داوطلبانه است. و همچنین به موسسات غیرانتفاعی، شرکتهای اجتماعی و خیریهها که در آن کمکهای مالی در ازای یک کالا یا خدمات رایج است.» “در حالی که آنچه را که برای این مشاغل می خواهید بپردازید می تواند موفق باشد، آنها نیز مستعد شکست هستند. بنابراین مهم است که اقداماتی را برجسته کنیم که میتواند پرداختها را افزایش دهد، از جمله زمان درخواست این پرداختها.»
مطالعه
مطالعه با عنوان «قبل یا بعد؟ اثرات زمانبندی تصمیمگیری پرداخت در زمینههای پرداخت، آنچه که میخواهید» – توسط Raghabendra P. KC، استادیار بازاریابی در بخش تجارت در کالج رولینز در فلوریدا، که فارغالتحصیل دکترا و دانشیار مدرسه بازرگانی قاضی کمبریج؛ وینسنت مک، استاد بازاریابی و علوم تصمیمگیری و معاون برنامهها و تحقیقات در دانشکده بازرگانی کمبریج قاضی؛ و الی اوفک، استاد بازاریابی در مدرسه بازرگانی هاروارد.