مطالعه کمبریج نشان می‌دهد که ارسال پیام در مورد غذاهای سالم ممکن است باعث خرید سالم‌تر نشود – اخبار و بینش


مطالعه ای که توسط لوسیا رایش از مدرسه کسب و کار قاضی کمبریج انجام شد، می گوید که نشانه های غذای سالم به تنهایی باعث تصمیم گیری سالم تری برای خرید نمی شود، اما ممکن است با تبلیغات غذاهای شیرین و چرب مقابله کند.

افرادی که برای خرید غذا انتخاب می کنند اغلب با تبلیغات یا توصیفات دیگری مانند «کم کالری» (سالم) یا «خوشمزه» (کمتر سالم) مواجه می شوند تا بر تصمیمات خود تأثیر بگذارند، بنابراین تحریکات آگاهانه سلامت چقدر در حرکت دادن رفتار مصرف کننده به سمت سالمتر مؤثر است. سبک های زندگی؟

یک مطالعه جدید در مقیاس بزرگ منتشر شده در مجله دانشگاهی اشتها، میل نشان می‌دهد که نشانه‌های سالم به تنهایی، به‌طور شگفت‌انگیزی، تأثیر کمی در ایجاد تصمیم‌های خرید سالم‌تر دارند، در حالی که نشانه‌های «لذت‌آمیز» یا مرتبط با لذت، انتخاب‌های سالم را تا ۳ درصد کاهش می‌دهند.

با این حال، هنگامی که اعلان‌های سالم و غیرسالم به طور همزمان ارائه می‌شوند، اعلان‌های سالم یک اثر محافظتی در خنثی‌سازی کامل تکان‌های غیرسالم داشتند، شاید با به راه انداختن یک زنگ هشدار برای فعال کردن فرآیندهای کنترلی.

بررسی تاثیر نشانه های سالم و ناسالم بر انتخاب خرید غذا

این مطالعه بر روی 1200 شرکت کننده هلندی انجام شد و نمونه به عنوان نماینده از نظر سن، جنسیت و درآمد برای هلند انتخاب شد.

این مطالعه برخی از شکاف‌های مهم را در درک چگونگی تأثیر این نشانه‌ها بر انتخاب‌های خرید غذا پر می‌کند. مطالعات قبلی عمدتاً مبتنی بر نمونه‌های کوچک و جمعیت‌های محدود (مانند دانشجویان دانشگاه) بود و بر اساس پیام‌های سالم به تنهایی و نه در کنار نشانه‌های غیر سالم بود.

تأثیرات عملی یافته‌های ما دوگانه است: نتایج در مورد اثربخشی نشانه‌های هدف سلامتی برای تقویت انتخاب‌های غذایی سالم تردید ایجاد می‌کند، اما آنها نشان می‌دهند که پرایم‌های سالم می‌توانند با مقابله با نشانه‌های لذت‌گرا از طریق تعامل غذا از انتخاب‌های غذایی کمتر سالم جلوگیری کنند. لوسیا رایش، استاد اقتصاد رفتاری و سیاست El-Erian و مدیر مؤسسه اقتصاد رفتاری و سیاست El-Erian در مدرسه بازرگانی کمبریج جوج، می گوید: پیام های رقیب.

نتایج تا حد زیادی تحت تأثیر عواملی مانند جنسیت، گرسنگی، محدودیت غذایی و شاخص توده بدنی قرار نگرفت. روش مطالعه از یک سوپرمارکت آنلاین تقلید کرد و نشانه‌های سالم و لذت‌بخش رقابتی را از طریق بنرهای تبلیغاتی برای دستور پخت غذا ارائه کرد – که حاوی متن‌هایی از جمله «سالم» یا «کم کالری» (با تصاویری از وعده‌های غذایی کم کالری مانند سالاد کینوا)، و «فقط لذت بخش» یا «لذت بهشتی» (با عکس غذاهای وسوسه انگیز سرشار از چربی یا قند مانند تارت سیب). برای آزمایش پیام‌های سالم یا غیر سالم به تنهایی، تأثیر بر انتخاب با بنرهای تبلیغاتی غیرمرتبط با مواد غذایی مانند بافت مقایسه شد.

شرکت کنندگان 18 انتخاب از طریق سوپرمارکت ساختگی انجام دادند و هر بار با کلیک ماوس یک محصول از بین شش گزینه (سه مورد سالم و سه مورد غیر سالم) را انتخاب کردند.

این فرضیه که پیام های سالم منجر به انتخاب های سالم می شود، اشتباه است

بر اساس دانش قبلی در مورد اثرات اولیه هدف سلامتی، محققان این فرضیه را مطرح کرده بودند که نشانه های هدف سلامت منجر به انتخاب های غذایی سالم تر می شود.

این مطالعه می گوید: «نتایج ما این فرضیه را تأیید نمی کند. “با توجه به قدرت آماری بالای مطالعه حاضر، اثر صفر مشاهده شده ما تا حدودی در تعمیم یافته های مثبت مکرر اولیه سازی هدف سلامت به سطح جمعیت تردید ایجاد کرد.” این تحقیق نشان داد که قرار دادن بنرهای تبلیغاتی مهم است، با انتخاب‌های سالم‌تر زمانی که فرد سالم به جای موقعیت پایین‌تر، در جایگاه اول قرار داشت.

از دیدگاه سلامت عمومی، این واقعیت که ما از محرک‌های بسیار مشابه برای تغییر رفتار از طریق یک سلامت و لذت لذت‌بخش استفاده کردیم، اما فقط توانستیم انتخاب‌های سالم را در مقایسه با کنترل خنثی کاهش دهیم، مرتبط است. برای توصیف نشانه‌ها یا اشاره‌ها.

«اگر فعال کردن اهداف لذت‌طلبانه از طریق نشانه‌های زیست‌محیطی آسان‌تر باشد، کمپین‌های بهداشت عمومی در مقایسه با تلاش‌هایی که از طریق تبلیغات مواد غذایی و کمپین‌های بازاریابی انجام می‌شود، در یک نقطه ضعف فنی قرار خواهند گرفت. تحقیقات بیشتر باید یافته‌های ما را تکرار کند تا آزمایش کند که آیا تفاوت‌های مشاهده‌شده بین اهداف سلامتی و لذت‌جویی با طراحی آزمایشی خاص ما مرتبط است یا جهانی است.

این مطالعه با عنوان “نبرد اعداد اول – تاثیر و تأثیر متقابل اعداد اولیه لذت‌بخش و سلامتی بر انتخاب غذا” – توسط یان بائر از دانشکده بازرگانی کپنهاگ، لورا ان. -Jan de Bruijn از دانشگاه Antwerp و پروفسور Lucia Reisch از کمبریج Judge Business School.

دیدگاهتان را بنویسید