چگونه شفقت مدیر عامل از قیمت سهام در طول بحران محافظت می کند – اخبار و بینش


تماس‌های کنفرانسی شامل مدیران عامل و تحلیلگران مالی معمولاً بر عملکرد تجاری متمرکز است: درآمد، سود، جریان نقدی و سایر شاخص‌های کلیدی برای سه ماهه چه بوده است؟ چشم انداز چیست؟ این اطلاعات بر انتظارات سرمایه گذاران و قیمت سهام تاثیر می گذارد.

اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی مدیران عامل از اطلاعات مالی فراتر می‌روند تا کمی انسانیت نشان دهند، و آیا این می‌تواند بر ارزش‌گذاری شرکت‌ها و همچنین نحوه درک مدیران عامل و شرکت‌های آنها توسط تحلیلگران و سرمایه‌گذاران تأثیر بگذارد؟ یک مطالعه جدید توسط دانشگاهیان در سوئیس و بریتانیا نشان می دهد که این کار را انجام می دهد.

هر چه نگرانی انسان بیشتر باشد، قیمت سهم بالاتر می رود

یوخن منگز.یوخن منگز.
دکتر یوخن منگز

این مطالعه بر اساس تجزیه و تحلیل 510 کنفرانس تلفنی مدیر عامل توسط 448 شرکت بزرگ آمریکایی در طول همه‌گیری کووید-19 نشان داد که هرچه مدیران اجرایی بیشتر اظهاراتی را بیان کنند که نشان‌دهنده نگرانی انسان (برای کارمندان، مشتریان، مشتریان یا سایرینی که تحت تأثیر ویروس قرار گرفته‌اند) شرکت‌ها بهتر عمل می‌کنند. بازار سهام زمانی که قیمت سهام بین ژانویه و مارس 2020 به دلیل شیوع بیماری همه گیر سقوط کرد.

این درست است حتی اگر بیشتر این اظهارات به جای اقدامات خاص مبتنی بر انسانیت – آنچه که نویسندگان مطالعه آن را “گفتگوی ارزان” می‌نامند، ابراز نگرانی عمومی بودند.

این مطالعه همچنین نشان داد که اگرچه این بیانیه‌های مراقبت‌های انسانی مدیران عامل تأثیر کوتاه‌مدتی بر پیش‌بینی‌های مالی تحلیلگران نداشتند، اما شرکت‌هایی که مدیران اجرایی آنها چنین اظهاراتی را منتشر کردند، در دوره پس از اوج سقوط بازار سهام مرتبط با همه‌گیری، نوسانات سهام کمتری داشتند. . این به این معنی است که شرکت‌کنندگان بازار «درآمدهای آتی این شرکت‌ها را کمتر تخفیف دادند»، مطالعه منتشر شده در مجله Academy of Management Discoveries می‌گوید.

این مطالعه با عنوان «مدیرعاملی که انسانیت را نشان می‌دهند: بیانیه‌های مراقبت انسانی در تماس‌های کنفرانسی و عملکرد بازار سهام در زمان بحران» توسط لورن هو از دانشگاه زوریخ، لورا جورج از دانشکده اقتصاد لندن، الکساندر واگنر از دانشگاه تالیف شده است. از زوریخ و موسسه مالی سوئیس، و یوخن منگز از دانشگاه زوریخ و مدرسه بازرگانی قاضی کمبریج.

فراتر از همه‌گیری و پیامدهای آن، یافته‌های این مطالعه پیامدهای گسترده‌تری برای نقش مدیران عامل در نشان دادن رهبری در شرایط بحرانی دارد.

دکتر یوخن منگز، دانشیار رفتار سازمانی در مدرسه بازرگانی کمبریج قاضی، یکی از نویسندگان این مقاله می گوید:

«رهبری هم به عملکرد و هم مربوط به افراد است. مدیران عاملی که صرفاً بر عملکرد تمرکز می کنند، فرصت نشان دادن توجه به مردم را که از آنها انتظار می رود، از دست می دهند. مطالعه ما شواهدی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد مراقبت از مردم حتی در تماس‌های کنفرانسی با تحلیلگران و سرمایه‌گذارانی که انتظار می‌رود دقیقاً روی عملکرد تمرکز کنند، نتیجه می‌دهد.

رهبری هم به عملکرد و هم مربوط به افراد است. مدیران عاملی که صرفاً بر عملکرد تمرکز می کنند، فرصت نشان دادن توجه به مردم را که از آنها انتظار می رود از دست می دهند. مطالعه ما شواهدی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد مراقبت از افراد حتی در تماس‌های کنفرانسی با تحلیلگران و سرمایه‌گذارانی که انتظار می‌رود دقیقاً بر عملکرد تمرکز کنند، نتیجه می‌دهد.

دکتر یوخن منگز

ارزش انسانیت در بحران

«مکالمه ارزان ممکن است یک تعهد در تجارت تلقی شود. با این حال، ما متوجه شدیم که اظهارات کوتاه مدیران عامل برای ابراز نگرانی برای مردم، علیرغم عدم وجود محتوای عینی از نظر اقدامات مشخص، به نظر می رسد در شرایط بحران کووید-19 برای شرکت ها بازدهی داشته باشد و شرکت کنندگان در بازار را تحت تاثیر قرار دهد.” مطالعه.

“این یافته نشان می دهد که کاهش عدم اطمینان درک شده مسیری ممکن است که از طریق آن اظهارات مراقبت های انسانی، علیرغم صحبت های نسبتا ارزان، ممکن است بر فعالان بازار تأثیر بگذارد و اثرات مالی مثبتی در طول بحران داشته باشد.”

ما متوجه شدیم که اظهارات کوتاه مدیران عامل که نگرانی مردم را ابراز می‌کنند، علی‌رغم عدم وجود محتوای عینی از نظر اقدامات مشخص، به نظر می‌رسد در چارچوب بحران کووید-19 برای شرکت‌ها بازدهی داشته باشد و شرکت‌کنندگان بازار را تحت تأثیر قرار دهد.

ماهیت منحصر به فرد این بیماری همه گیر، توجه نویسندگان را برانگیخت

نویسندگان می گویند ماهیت منحصر به فرد بحران همه گیر، علاقه آنها را به این موضوع برانگیخت که چگونه بیان انسانیت – یا فقدان آن – مدیران عامل می تواند پیامدهای بازار گسترده تری داشته باشد.

لورن هو، یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «در ماه مه 2020، پس از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19، من در حال خواندن متن‌های کنفرانس تلفنی مدیران با تحلیلگران مالی بودم. این واقعیت که برخی از مدیران عامل به نگرانی خود در مورد سلامت و ایمنی کارمندان، مشتریان و سایر افرادی که تحت تأثیر ویروس قرار گرفته‌اند اشاره کردند و چند لحظه وقت گذاشتند و مواردی مانند “اولویت اول ما سلامت و ایمنی کارکنانمان است” برایم جالب بود. من شروع به تعجب کردم که آیا این اذعان به تأثیر انسانی بحران ممکن است واکنش‌های قیمت سهام را پیش‌بینی کند.»

الکساندر واگنر، یکی از نویسندگان این مقاله می‌افزاید: «تماس‌های کنفرانسی یکی از راه‌های اصلی برای دسترسی مستقیم سرمایه‌گذاران به مدیران اجرایی است. آنچه مدیران عامل در این تماس ها می گویند و نحوه بیان آن، به طور منظم بازارها را به حرکت در می آورد و در شرایط بحرانی مانند COVID-19، قابل قبول است که سرمایه گذاران توجه خاصی به چنین تماس هایی داشته باشند.

مدیران عامل چگونه به تأثیر انسانی COVID-19 پرداختند؟

نویسندگان این مطالعه متعجب بودند که اگرچه کووید-19 بحرانی بود که به ویژه انسان محور بود، تقریباً نیمی (48.2٪) از مدیران عاملی که در تماس های کنفرانسی درباره بیماری همه گیر بحث کردند، اصلاً اظهارنظری در مورد مراقبت از انسان ارائه نکردند – و اینکه بیشتر افراد اظهاراتی که بیان شد، سطحی بود و نه اینکه متعهد به اقدام مشخص برای کمک به افراد آسیب دیده باشد.

لورا گیورژ یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «اگرچه ما خوشبین بودیم که می‌دیدیم برخی از مدیران اجرایی به تأثیر انسانی این بحران می‌پردازند، اما با تعجب متوجه شدیم که بیشتر این اظهارات دقیقاً همین بود: اذعان به اینکه مردم و رفاه آنها مهم است. این اظهارات فاقد محتوا بود، به این معنی که هیچ اقدامی را که مدیران عامل برای محافظت از مردم و رفاه آنها انجام می دادند، نشان نمی داد.

در عین حال سطحی یا نه، این مطالعه نشان می‌دهد که هر بیانیه مراقبت انسانی اضافی با بازده تجمعی 2.49 درصد بیشتر همراه بود. با توجه به اینکه میانگین ارزش بازار سهام در نمونه حدود 3.17 میلیارد دلار بود، این اثر حدود 78.9 میلیون دلار از ارزش مالی شرکت حفظ شده در پی بحران است. این مطالعه می‌گوید: «این یک اثر قابل‌توجه است: معادل اثر اهرم (بدهی) پایین‌تر انحراف استاندارد 0.75 است.

این مطالعه بر اساس داده‌های آرشیوی اظهارات مدیران عامل شرکت‌ها در شاخص راسل 3000 (نماینده بزرگ‌ترین شرکت‌های معامله‌شده در ایالات متحده است که 98٪ از بازار سهام عمومی ایالات متحده را تشکیل می‌دهند) که در تماس‌های کنفرانسی درباره COVID-19 صحبت کردند (با استفاده از اصطلاحاتی مانند ” ویروس کرونا، «COVID-19» یا «SARS-CoV-2» حداقل یک بار) در حالی که بحران همه‌گیری از 22 ژانویه تا 20 مارس 2020 آشکار شد، که دوره «تب» در نظر گرفته می‌شود که اکثر شرکت‌های آمریکایی از سهم زیادی رنج می‌برند. کاهش قیمت

نمونه هایی از بیان انسانیت که در مطالعه ذکر شده است

منظورم این است که اول از همه، هر زمانی که مردم مریض می شوند یا جان خود را به طرز غم انگیزی از دست می دهند، این موضوع بسیار مهم تر از هر چیزی است که امروز به آن می پردازیم. بنابراین من فقط می خواهم یک نکته ظریف را در مورد آن قرار دهم

Strauss H Zelnick، مدیر عامل شرکت Take-Two Interactive Software

اولاً، کل وضعیت کرونا یک وضعیت انسانی است. این یک نوع تراژدی انسانی است.

اندرو آناگنوست، مدیر عامل اتودسک

بدیهی است که ویروس کرونا وضعیت بسیار روانی را ایجاد می کند. […] با گفتن این نکته شروع می کنم، اولویت اول ما اطمینان از ایمنی کارکنان، شرکا و مشتریانمان است.

آندرس گوستافسون، مدیرعامل زبرا

اولین و مهمترین دستور کار این است که مطمئن شویم کارکنان و شرکای ما ایمن و محافظت می شوند.

ای نلسون میلز، لباس ورزشی کلمبیا

تاثیر بر قیمت سهام در طول همه گیری

اکثر شرکت‌های موجود در شاخص راسل 3000 بازده تجمعی منفی را در طول همه‌گیری تجربه کردند. به طور متوسط، قیمت سهام در طول دوره سقوط از 24 فوریه تا 20 مارس 2020 در 448 شرکت در مجموعه داده های این مطالعه، 39.79 درصد کاهش یافت.

از شرکت های ذکر شده در بالا:

  • نرم‌افزار تعاملی Take-Two کاهش -13.69٪ یا 26.11٪ کمتر از میانگین را تجربه کرد.
  • Autodesk کاهش -26.69٪ یا 13.10٪ کمتر از میانگین را تجربه کرد.
  • گورخر کاهش -24.75٪ یا 15.04٪ کمتر از میانگین را تجربه کرد.
  • لباس ورزشی کلمبیا 33.36-% کاهش یا 6.43% کمتر از میانگین را تجربه کرد.

سرمایه گذاران ممکن است در عملکرد بلندمدت اطمینان بیشتری داشته باشند، زمانی که مدیران عامل دلسوزی نشان می دهند

در تجزیه و تحلیل های بعدی، محققان دریافتند که اظهارات مراقبت انسانی با نوسانات سهام در طول بحران مرتبط است، اما نه با ارزیابی های تحلیلگران از درآمدهای آتی. این یافته‌ها حاکی از آن است که شرکت‌کنندگان بازار زمانی که مدیران عامل شرکت‌ها نسبت به مردم ابراز توجه کرده بودند، سودهای آتی شرکت‌ها را کمتر کاهش دادند.

این تحقیق همچنین به تأثیر اظهارات مراقبت انسانی بر بازده تجمعی در طی 2 دوره “بازیابی” پس از دوره “تب” – از 23 مارس تا 13 آوریل 2020، قبل از اجرای مداخلات مالی عمده دولت، و از 14 آوریل 2020 پرداخت. تا 28 مه 2021.

این تحقیق نشان داد اگرچه اثرات اولیه برای برخی از متغیرها تا حدودی بعداً معکوس شد، اما تأثیر بر بازده تجمعی به طور قابل توجهی معکوس نشد.

این فقدان یک معکوس قابل توجه معنادار است زیرا نشان می دهد که فعالان بازار رفتار خود را برای بازگشت به الگوهای عادی (قبل از سقوط) تنظیم نکرده اند. به عبارت دیگر، اینطور نیست که اظهارات مراقبت انسانی در ابتدا فعالان بازار را به سمت این شرکت‌ها کشاند، اما بعداً (پس از عبور از شوک بازار سهام) فعالان بازار مجدداً تنظیم کردند تا دیگر این شرکت‌ها را در اولویت قرار ندهند.

به طور کلی، این یافته‌ها نشان می‌دهد که تأثیر اظهارات مراقبت انسانی صرفاً یک قیمت‌گذاری نادرست موقت (و احتمالاً ناشی از رفتار) نبود، بلکه یک ادراک پایدار از ارزش بیشتر شرکت در میان فعالان بازار بود، حتی پس از گذر از بحران حاد.»

به طور کلی، این یافته‌ها نشان می‌دهند که تأثیر اظهارات مراقبت انسانی صرفاً یک قیمت‌گذاری نادرست موقت (و احتمالاً ناشی از رفتار) نبود، بلکه یک ادراک پایدار از ارزش بیشتر شرکت در بین فعالان بازار بود، حتی پس از گذر از بحران حاد.

دیدگاهتان را بنویسید